Vinnie bakes

Vinnie bakes

Cookie gluténmentesen, egyszerűen, és gyorsan

2017. szeptember 04. - Buchmüller Vivien

fullsizerender_5.jpgMost két fajta cookie receptet osztok meg veletek, amik nagyon egyszerűen elkészíthetők, és gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják! Azért szeretem ezeket a kis süteményeket, mert tényleg nagyon gyorsan megvan, viszonylag sokáig eláll, és útközben, munkahelyen, otthon, bárhol elő tudok kapni egy darabot ha megéhezem, és nasinak is tökéletes.

Sokáig nem tudtam, hogy ezeknek a cookie-nak nevezett süteményeknek mitől is lesz igazán olyan "cookie-s" állaga, mitől különbözik a többi keksztől, vagy aprósüteménytől, és rengeteget kísérleteztem, olvasgattam amikor rátaláltam egy cukorfajtára, az úgynevezett muscovado cukorra. Ez egyfajta nyírfacukor, ami megadja a süteménynek azt az állagot amit egy cookie-nál elvár az ember. Sajnos nem egy olcsó dolog és nem is lehet akárhol megvenni, sajnos mivel én külföldön élek jó tanáccsal sem tudok szolgálni, hogy hol a legolcsóbb, vagy egyáltalán hol vegyétek, de azt nyugodtan ki merem mondani, hogy megéri a keresgetés, szuper süti lesz belőle!:)

Az első recept zabpehellyel készült, mogyoróvajas, isteni keksz, amihez hozzá kell tennem, hogy amennyiben tényleg gluténmentesre szeretnétek csinálni, kizárólag gluténmentes zabpehellyel készítsétek, amin fel van tűntetve, hogy gluténmentes, illetve a mogyoróvajnál is figyeljetek erre!

  • 1 bögre mogyoróvaj (én azt szeretem amiben még apró mogyoródarabok is vannak)
  • 3 bögre zabpehely
  • 1 nagy tojás
  • 1 bögre Muscovado cukor (ha nem szeretnétek ilyen drága cukrot használni, alternatív megoldás a sima nádcukor, vagy barna cukor, de mint mondtam akkor nem lesz olyan jó állaga)

Összekeverem a hozzávalókat, és amikor összeállt, rúd alakúra formázom,becsomagolom frissentartó fóliába, és beteszem a hűtőbe legalább fél órát pihenni, de a legjobb ha kb 3 órát pihen. Ha esetleg túl száraznak érzitek a masszát még egy kisebb tojást bele lehet keverni, de a mogyoróvaj és a cukor is el fog olvadni sütés közben, szóval nem lesz az olyan száraz. Miután pihent a massza kiszedem a fóliából és tetszőleges vastagságú szeletekre felszeletelem, és előmelegített sütőben, 170°C-on 12-15 percig sütöm sütőpapírral kibélelt tepsiben.

 

A másik egy csokis, szintén gluténmentes keksz, viszont ez nem zabpehellyel, hanem gluténmentes liszttel készült. Én erre a Schär márkájú sütilisztet szoktam használni.

  • 200g gluténmentes lisztkeverék
  • 180g muscovado cukor
  • 150g vaj
  • 1 tojás
  • 150g étcsoki
  • csipet só

 A vajat felolvasztom,hozzákeverem a csokit, a lisztet pedig összekeverem a sóval. ha a csoki összeolvadt a vajjal, hozzákeverem a tojást, cukrot, majd mehet bele a liszt. pluszban még keverhetünk hozzá csokidarabokat, hogy igazán csokis legyen. Ha kész a massza, mehet be a hűtőbe pihenni ugyan úgy mint ahogy az előzőnél leírtam,majd feldarabolom és 170°C-on szintén 12-15percig sütöm előmelegített sütőben.

 

Sok sikert hozzá!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://vinnievilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr6912803300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása