Vinnie bakes

Vinnie bakes

Piskóta recept

2017. augusztus 19. - Buchmüller Vivien

fullsizerender_1_1.jpgA piskóta a torta lelke, egyik fő alkotóeleme. Amíg nem kezdtem el tanulni a cukrász szakmát, sokszor történt olyan, hogy egymás után háromszor kellett nekiállnom piskótát sütni, mert az első kettő egyszerűen egyáltalán nem sikerült.

Sokáig azzal sem voltam teljesen tisztába, hogy lehet igazán jó állagú tojásfehérjehabot készíteni, és volt hogy egy kis 20cm-es piskótára elhasználtam vagy 8-10 tojást, és egy csomag sütőport, mert csak így lett megfelelő méretű. Ma már sütőport nem is használok, és tojásból is jóval kevesebbet egy piskótához.

Piskóta és piskóta között is nagy különbségek vannak, én legtöbbször olajos piskótát használok, de ha esetleg nem lenne otthon olaj,tej vagy egyszerűen csak lustább vagyok akkor a teljesen hagyományos tojás-cukor-liszt összetételű piskótára esküszöm.

piskota.jpg

Az utóbbit nagyon egyszerűen szoktam kimérni, 1 tojáshoz 20g cukor és egy 20g liszt. Ezt kell felszorzni az általunk választott tojásmennyiséggel, én pl. egy 26 cm-es formához 6 tojást, 120g cukrot és 120g lisztet szoktam használni.

  • szétválasztom a tojásokat
  • a tojásfehérjét elkezdem a robotgéppel habosítani, majd amikor elkezd habosodni a cukor háromnegyedét nagyon lassan hozzácsorgatom
  • miközben a fehérje habosodik a sárgáját összekeverem a  maradék cukorral
  • addig verem a sárgáját a cukorral míg egy nagyon világos habszerű krém lesz belőle
  • ha mindkettő kész, a fehérjébe nagyon óvatosan belekeverem a sárgáját, csak annyit keverek rajta hogy márványos legyen
  • apránként óvatosan beleforgatom az átszitált lisztet
  • előmelegített sütőben 180°C-on kb 35 perc alatt aranybarnára sütöm
  • ha kész megvárom míg teljesen kihűl és csak utána szedem ki a formából, és kezdem felvágni

 

A kicsit, de tényleg csak nagyon kicsit összetettebb verzió pedig amibe olajat és tejet is szoktam tenni. Ehhez a hozzávalók:

  • 200g + 80g cukor
  • 4 tojás
  • 350g liszt
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl olaj

Itt isszétválasztom a tojásokat, a fehérjét felverem a 80 g cukorral, a sárgáját pedig a 200g cukorral, és ha a sárgáját felvertem belekeverem az olajat és a tejet,majd az átszitált lisztet. Ha a fehérje is elkészült óvatosan belekeverem a sárga masszába és már mehet is a sütőbe. Ezt a piskótát én tovább szoktam sütni, viszont sokkal kevésbé száraz piskóta, szinte nem is kell hozzá cukorszirupot használni, hogy aztán a tortámnak tökéletes íze legyen, és ne legyen túl száraz.

Amennyiben kakaós piskótát szeretnénk, annyi lisztet cserélünk kakaóporra amennyire kakaósra szeretnénk. Én általában a sima piskótánál 1, az olajos piskótánál 2 evőkanál lisztet szoktam lecserélni.

Hajrá!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://vinnievilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr6112746286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása